ΔΕΝ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΥΜΕ ΤΗ ΓΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ ΜΑΣ…

prasinosxoleio9383

…τη δανειζόμαστε από τα παιδιά μας. (Αμερικάνικη Ρήση)
Άρθρο από τις νηπιαγωγούς του 1ου και 2ου Νηπιαγωγείου Χρυσοπηγής, Κουφογιάννη Ντίνα, Βεστάκη Άννα και Παπαστεργίου Δέσποινα.

Η δημιουργία κήπων άρχισε να διαδίδεται από τους πρώτους ασιατικούς πολιτισμούς στην αρχαία Αίγυπτο και από εκεί στην Ελλάδα.Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι ανάμεσα στους κήπους και τους θεούς υπήρχε κάποια σχέση, γι’ αυτό δημιουργούσαν κήπους γύρω από τους ναούς. Ιδιαίτερη σημασία έδιναν στη βοτανική και στη μελέτη των φαρμακευτικών ιδιοτήτων των βοτάνων. Παράλληλα, διάφορα φυτά τα χρησιμοποιούσαν σε θρησκευτικές και πολιτιστικές τελετές (π.χ δάφνη, ελιά). Ξεχωριστό παράδειγμα κήπου αποτελεί ο βοτανικός κήπος στην αρχαία Αθήνα που δημιουργήθηκε από τον Αριστοτέλη το 350 π.X. Πολλά σπάνια φυτά του κήπου προέρχονταν από τις ασιατικές χώρες που είχε κατακτήσει ο Μέγας Αλέξανδρος. Στην αρχαία Ελλάδα, τα παιδιά μεγάλωναν στη φύση και όλες τους οι εμπειρίες είχαν άμεση σχέση με αυτή.

Μέχρι και μερικές γενιές πριν, τα περισσότερα παιδιά περνούσαν αρκετές ώρες στη φύση, βοηθώντας τους γονείς τους στην καλλιέργεια της γης, εξευρενώντας και αλληλοεπιδρώντας με το φυσικό τους περιβάλλον. Στα σημερινά παιδιά ωστόσο, δεν δίνονται πολλές ευκαιρίες να βρεθούν στη φύση, να τη γνωρίσουν και να αποκτήσουν εμπειρίες κοντά της.

Παιδί και φυσικό περιβάλλον όμως είναι δύο έννοιες αλληλένδετες και αλληλοεξαρτώμενες. Η παιδική ηλικία είναι η πιο κατάλληλη για να δημιουργήσουμε δυνατούς δεσμούς με το φυσικό περιβάλλον και να αναπτύξουμε στάση σεβασμού και φροντίδας γι’ αυτό που θα μας ακολουθεί σε όλη μας τη ζωή.

Tο “Πράσινο Σχολείο” ανταποκρίθηκε άμεσα στο κάλεσμα για τη δημιουργία του κήπου μας, ώστε τα παιδιά να αποκτήσουν όσο το δυνατόν περισσότερες προσωπικές εμπειρίες με τη φύση, να την αγαπήσουν, να τη γνωρίσουν, να την εξευρευνήσουν, να πειραματιστούν και τέλος να νιώσουν την ευθύνη και τη φροντίδα της, δηλαδή να γίνουν περιβαλλοντικά ευαίσθητοι πολίτες. Η δράση έγινε με την ενεργό συμμετοχή των γονέων.

Ευχαριστούμε το “Πράσινο Σχολείο” για τη συμβολή του και ευχόμαστε να συνεχίσει αυτή του την προσπάθεια.