ΥΣΤΕΡΑ ΗΡΘΑΝ ΟΙ ΜΕΛΙΣΣΕΣ

prasinosxoleio-1616

από την Μαρία Κυριακάκη, εθελόντρια του “Πράσινου Σχολείου”, Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου του Τορόντο.

Ύστερα ήρθαν οι μέλισσες, τα λουλουδάκια και τα χαμόγελα των παιδιών να δώσουν πνοή στον κήπο του 15ου Νηπιαγωγείου, στον Αγιο Ιωάννη, την Κυριακή 11.05.14. Η εργασία ξεκίνησε ήδη από την προηγούμενη ημέρα, όπου η περιβαλλοντική ομάδα “Πράσινο Σχολείο” προετοίμασε το έδαφος με το κέφι να ξεχειλίζει, σκαλίζοντας, ποτίζοντας, και οριοθετώντας τον κήπο με πετρούλες. Το επιθυμητό αποτέλεσμα θα ήταν ένας κήπος πράσινος διακοσμημένος με αρωματικά βότανα και ανθόφυτα τον οποίο τα παιδιά θα μάθαιναν να φροντίζουν.

Το πρωί της Κυριακής άρχισαν σιγά σιγά να καταφθάνουν με ενθουσιώδη χαμόγελα και εξερευνητική διάθεση οι μικροί κληρονόμοι του πράσινου κήπου που, με την καθοδήγηση μελών της ομάδας, θα φύτευαν αρωματικά άνθη και φυτά. Πρώτα όμως, η δασκάλα τους διηγήθηκε μια ιστορία. Την ιστορία της μοναχικής Λεβάντας που έφτασε στο σχολείο τους από το βουνό με τον κύριο Μιχάλη. Ζωγραφίζοντας με χρώματα την ιστορία της Λεβάντας, τα παιδιά συμφώνησαν πως η Λεβάντα, εκτός από νερό, χρειαζόταν και παρέα. Φύτεψαν λοιπόν και έπειτα πότισαν με ιδιαίτερη προσοχή και επιμέλεια από ένα βότανο στον καινούριο τους κήπο. Έτσι, την παρέα συμπλήρωσαν το Φασκόμηλο, η Ματζουράνα, η Ρίγανη, η Μέντα και άλλα αρωματικά βότανα και άνθη. Εν συνεχεία, τα παιδιά τοποθέτησαν δίπλα στο κάθε φυτό που φύτεψαν ταμπέλες με το όνομα τους: Μανώλης, Βαγγέλης, Ιωάννα, 38 παιδάκια, 38 φυτά. Την υπόσχεση ότι θα φροντίζουν τα υιοθετημένα τους φυτά σφράγισαν με ένα συμβόλαιο με το όνομά τους, ενώ έφυγαν και με ένα βότανο δώρο για το σπίτι.

Η περιβαλλοντική δράση της ημέρας έληξε με πολλά χαμόγελα, ενθουσιασμό, αλλά και με ένα αίσθημα ευθύνης αφυπνισμένο στις ψυχές των παιδιών. Ο κήπος του 15ου Νηπιαγωγείου αποτελεί πλέον την τρίτη επιτυχή δράση της ομάδας “Πράσινο Σχολείο”, με την καθοριστική συνεργασία των εκπαιδευτικών και την πολύτιμη συμβολή των γονέων. Το μήνυμα για την βελτίωση της εκπαιδευτικής και ψυχαγωγικής αξίας και της αισθητικής των ελεύθερων χώρων σε σχολεία αλλά και σε άλλους κοινόχρηστους χώρους φαίνεται πλέον πιο εφικτό και ακούγεται ακόμα πιο ηχηρό.

Ευχόμαστε η φιλοπεριβαλλοντική αυτή δράση των παιδιών να αφυπνίσει και να εμπνεύσει και άλλους πιο μεγάλους, μαζί και πιο αρμόδιους, για τη ποιοτική βελτίωση της ζωής όλων μας.